Wednesday, July 13, 2011

UNTUNGNYA ANWAR

UNTUNGNYA menjadi Anwar.

Boleh tangguh-tangguhkan kes berkali-kali. Boleh mempunyai senarai peguam yang ramai. Hebat-hebat pulak tu. Seperti tiada yang berani 'sentuhi'nya.

Buat laporan palsu kononnya bukan dia dalam video dengan amoi, tidak didakwa.

Dakwaan meliwat Saiful, tidak dikenakan tahanan. Boleh bergerak ke mana-mana. Hatta, boleh ke luar negara. Pasport tidak ditahan.

Bayangkan, jika seorang orang kampung didakwa meliwat (bukanpun meliwat lagi, dan tak ada sejarah peliwatan), akan dimasukkan dalam lokap, dan tidak diberikan bebas ataqs jaminan. Merengkoklah orang kampung itu dalam penjara.

Anwar untung.

Jika orang lain, apa lagi orang berbaju UMNO yang sudah jelas bukti DNA dan video tulen, dah lama orang ramai mencemuh. Orang ramai tak percayainya lagi. Sebaliknya, Anwar memang anugerah.

Walaupun ada sejarah peliwatan terhadap Azizan, pemandu isterinya dan disahkan oleh ketiga-tiga hakim dalam Mahkamah Persekutuan, dan kini sekali lagi, orang ramai masih tidak percayai Anwar buat.

"Mustahil Anwar buat....beliau dah berusia 64 tahun,' kata orang ramai.

Anwar boleh buat apa sahaja yang ia sukai - mencuri dan orang ramai tak akan mempercayai dia mencuri; merompak - orang tak akan mempercayai dia akan tergamak melakukan perbuatan itu, meliwat dan berzina sesuka hati - orang tak akan mempercayainya.





1 comment:

Anonymous said...

Boleh pula membela diri duduk di barisan peguam, yang sepatutnya dalam kandang tertuduk (OKT).

Boleh pula berceramah politik dalam mahkamah...