Thursday, December 16, 2010

SEKOLAH MUSIK

15 DISEMBER 2010. Aku ke sekolah musik (SM). Bersama dua rakan lain. Kami bertiga sahaja. Itulah kali pertama aku ke SM. Pada mulanya aku ingin beralasan sakit gigi, tapi tak berjaya. Niat aku nak golfing. Game yang aku cintai. Tapi, tarikan SM tu juga kuat.

"Golf, dah main tiap-tiap hari," kata kawanku memujuk.

Kami sampai di SM sekitar jam 7pm.

Kami membuat lawatan selama tiga jam. Dalam tiga jam itu, agak menyeluruh juga lawatan kami; meninjau dari pelbagai sudut. Ianya untuk mengelak perspektif juling. Aku semakin faham betapa SM mampu memulihkan perasaan dan emosi seseorang, sekurang-kurangnya pada tempoh itu. Malah, alasan sakit gigi tak boleh digunakan langsung. Bayangan SM masih terasa kepadaku sehingga tulisan ini tercatat. Rupanya SM juga mampu merapatkan jurang dan mengakrabkan persahabatan. Meninggalkan nostalgia yang sama.

Di tengah-tengah lawatan itu, kawanku bertanya kepada seorang lagi kawan: "Lulus atau tak ?" Kedua-dua berkonsensus. Aku lepasi ujian di SM.
"
Yang penting aku berjaya lepasi audition....yea!

Selamat tinggal Pelangi Petang dan datanglah malam untuk menyambuit mentari pesok pagi.

Salam sekolah musik itu seperti mengajak aku mengunjungi lagi....

No comments: